A day in the mountains – Giessbachfalls – Brienz / Um dia na Montanha – Cachoeira de Giessbach em Brienz

A day in the mountains – Giessbachfalls – Brienz / Um dia na Montanha – Cachoeira de Giessbach em Brienz

Summer is soon coming to an end… No better reason to go outdoors…

Paraphrasing Game of thrones: “The winter is coming…”

The program of the weekend was to explore the Brienz lake area in Switzerland… very well known as one of the lakes which lead to Interlaken… The lake is beautiful! actually… stunning… Our aim was not really visit the lake but a waterfall not very far from it… Giessbachfalls….

There are a few ways to go to Giessbachfalls… One can go by a funicular which climbs the moutains and stop at the Gissbachfalls hotel… One can hike up the mountain from the lake and lastly, one can drive to the hotel and then hike up to the falls…

The hotel is one of the most beautiful mountain hotels of Switzerland… An amazing view of Lake Brienz and a terrace sitting at the bottom part of the waterfall, it is a perfect place for a mini break on the weekend…

Visitors from all over the world stop by to have a coffee or an ice cream… As the place is the utmost Swiss cliché… Lake, panoramic landscape, Swiss cows, and perfect Swiss hospitality…

The pictures will say a lot more than I could…

If you fancy some quiet time, enjoying what nature can best give you… This is the place to go… Viel Spass!

 

XX Valentina

O Verão na Europe está perto de acabar e por si só não há razão melhor para passar o fim de semana fora de casa…

Parafraseando o Game of Thrones… “O inferno está chegando”.

O progama do fim de semana foi explorar a região do lago Brienz na Suiça… O lago em sim é mundialmente conhecido pois é um dos lagos que fica no lado da famosa cidade de Interlaken. O lago é lindíssimo mas o nosso objetivo não era ir ao lago mas ir para a cachoeira de Giessbachfalls…

Há algumas formas de ir para Giessbachfalls… A primeira é pegar um tremzinho no lago e subir a montanha… Uma outra forma é ir fazendo trilhoa montanha acima… E a terceira é  claro, mais cômoda é ir de carro ate o hotel Giesseb Giessbachfalls hotel.

O hotel é considerado um dos mais bonitos hoteis de montanha… tem uma vista mais que espetacular o lago Brienz e tem o seu terraço na base da cachoeira… que a propósito é acessível do hotel a partir de uma trilha… o lugar é perfeito para um pit stop de fim de semana…

Turistas do mundo todo veem visitar a cachoeira…. e o lugar é o que há de cliché! Um panorama de tirar o fôlego, lagos, vaquinhas e hospitalidade Suiça….

As fotinhos vão falar mais do que eu possa descrever!

Se você curte a natureza, um fim de semana de paz e tranquilidade… deve considerar visitar esse lugar! Viel Spass!

xx Valentina

 

Share:

Leave a Reply